En skvätt av blått

2012-03-02 | 20:04:17

Canon EOS 600D | Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1

Idag bestämde jag mig för att ta mig tid åt att fota vattendroppar. Egentligen hade jag tänkt göra något annorlunda än att bara använda vatten. Från början försökte jag faktiskt fota mjölkdroppar, men det var lättare sagt än gjort! Så med mitt dåliga tålamod så tog det inte särskilt lång tid innan jag gav upp. Får se om jag försöker mig på ett nytt försök någon annan gång.

Men jag kunde ju inte bara ha gjort allt förgäves, så jag tog några snabba bilder under kranen. Det fick helt enkelt bli bilder på droppar med karamellfärg istället! :) Funkar bra det också tycker jag, även om det kanske inte är lika kreativt som med mjölk! ;)

Så ja, det var i alla fall den bilden jag hade att bjuda på för stunden!
Ni får ha en fortsatt trevlig fredagskväll, så hörs vi! :)
Christina

Du tar underbara bilder! Jag har precis köpt mig ett tamron macro, samma som du fotar med och är alldeles exalterad, men hur får du till vattendropparna?? Vad har du för inställningar (undrar en nybörjare på macro)



Ha en fin påsk!



/Christina

2012-04-04 @ 19:28:45
URL: http://christinaahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback