Dumle & choklad cupcakes

2011-09-17 | 18:15:17

Hmm... kvalitén på bilden sket sig när jag laddade upp den på bloggen, men shit the same, hoho!

Efter många om och men och efter många misslyckade försök så fick jag äntligen ihop dom här übergoda cupcakesen! Chokladmuffins med Dumle kola i och sen lite choklad frosting och hjärtströssel på det! Inte illa, inte illa... ;) Förstår ju att ni hemskt gärna skulle vilja försöka er på att göra sånna här, så därför är jag så snäll och skriver ner receptet åt er! :D Receptet till muffinsarna finns också på den här bloggen, där jag först hittade det, men som sagt så skriver jag ner det ändå.
Till muffinsarna (ca. 15 st):
75g smör
1 dl mjölk
2 ägg
2 dl socker
3½ dl vetemjöl
4 msk kakao
2  tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
15 dumlekolor

Sätt ugnen på 200°C.
Smält smöret och tillsätt mjölken.
Vispa ägg och socker pösigt.
Rör ihop alla torra ingredienser och blanda sedan ner det i äggsmeten.
Tillsätt smör- och mjölkblandningen och blanda väl.
Fyll muffinsformarna till hälften och tryck ner en dumlekola i var och en av dom.
Grädda mitt i ugnen i ca. 10-15 minuter.

Till frostingen:
4 dl florsocker
3 msk kakao
1 paket Philadelphia Original
½ dl vatten

Blanda alla ingredienser i en skål.
Spritsa eller klicka ut frostingen över dina muffins när dom svalnat.
Toppa sen med valfritt strössel eller liknande.

Jag lovar er att ni inte kommer bli besvikna, för dom är riktigt goda! :)
Förresten; har ni lagt märke till den nya kategorin jag skaffat? Bakat heter den, och där hittar ni från och med nu alla olika recept jag lägger ut här på bloggen! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback