Kapa O Pango Haka

2011-10-16 | 13:16:49
Hej på er!
Tro det eller ej, men hela morgonen har jag suttit och kollat på VM semifinalen i rugby! Den spelades mellan Nya Zeeland och Australien. Har aldrig någonsin sett på rugby förut, men gud vilken sport, haha! Helt sjukt, dom typ dödar varandra ju! Efter ett tag så började man till och med förstå reglerna lite smått, och ska jag vara ärlig så verkar det fan roligt med rugby! :D Haha, tänk bara att få kötta järnet på allt och alla! Även fast dom endast har tandskydd och det ser ut och göra svinont, så verkar det fett kul, hoho! Ni får kalla mig knäpp om ni vill, för det kanske jag är också, haha! :3

Men det roligaste som hände var nog ändå innan matchen. Nya Zeelands rugby lag är kända för deras Kapa O Pango Haka dans som dom alltid gör innan sina matcher. Den kommer ursprungligen från Nya Zeelands urbefolkning Maorierna. 

Haha, tänk om vi skulle börja våra fotbollsmatcher såhär:


Motståndarna lär ju bli ganska rädda ändå, haha! ;)
Är det bara jag som tänker på dom där roliga gubbarna i "Natt på museet" när jag ser den här videon?

Så ja, det är väl det som min söndags förmiddag har sett ut! Haha, kul liv! ;) Men sen håller jag faktiskt på att redigera bilderna som blev över från igår.
Sitter egentligen bara och väntar på att klockan ska bli fyra, så att man kan åka ner för träning i Järven hallen! Sjukt taggad faktiskt, haha! Nästan lika taggad som Nya Zeelands rugby landslag, höhöhöhöh...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback