Svar på frågestunden.

2011-01-30 | 09:14:24
Sådär ja, då var det söndag och slut på denna vecka. Men det är också slut på Frågestunden som jag har haft, så nu tänkte jag alltså svara på era frågor! :) , Om det har kommit in samma sorts frågor, t.ex två stycken "Vad är din favoritfärg?" , så svarar jag ju bara på ena, om ni fattar vad jag menar? :) Det blev ganska många frågor, och ganska långa svar, men ingen tvingar er att läsa allt så.. ;)
Men ja, here we go!

Vad fick dig att börja blogga?
Jaadu, det var ju ett tag sen jag började nu känns det som, så jag vet faktiskt inte riktigt vad som fick mig att börja blogga. Tyckte väl det skulle va kul att ha nånstans att skriva av sig lite och sånt. :)

Gillar du ris?
Om jag gör! :o , Ris är asgott! :D Särskilt sånt här klibb-ris, och så ska man ha massa sweet chilli sås på! Gryyyymt gott! <3

Vilka är dina favoritfärger?
Jag tycker faktiskt om typ alla färger! :3 , Och det beror lite från dag till dag vilken som är min favorit. Men just nu, är det i alla fall blå och grön, skulle jag tro... :)

Din stil är grym, vad inspirerar dig?
För det första vill jag bara säga tack! :) , Och för det andra... så vet jag faktiskt inte, haha! Asså, jag tar på mig det jag tycker är skönt och det jag tycker ser någorlunda bra ut i alla fall, och sen blir det som det blir, haha! ;) 

Hur många låtar har du på datorn?
Haha, inte en enda om jag ska vara ärlig! Min dator är ju ganska ny och så, så jag har inte hunnit fixa några låtar till den än... ;) Men för det mesta använder jag ju spotify, och i min bästa lista har jag ungefär 40 låtar kanske? ;)

Kan du hjula?
Kan kan jag väl, fast det ser nog inte så graciöst ut... ;) En gång i tiden var jag grym på att hjula, haha, då jag gick i gymnastik! Men nu på äldre dar, så har jag blivit grymt stel, så nu pajar mina ljusmkar varje gång jag försöker hjula... (a)

Vad är roligast, fotboll eller att hålla på med hästen?
Asså, får den där frågan ganska ofta, men jag kan faktiskt inte bestämma mig! Det är ju lixom roligt på olika sätt... :3 , Men om jag var tvungen att välja en, skulle jag nog ta fotboll ändå.

Vilken är den roligaste sport du vet?
Asså daaaahh, vad troru? 8D FOTBOLL SÅ KLART! <3 , Fotboll är nåt av det bästa som finns! Men sen tycker jag ju om nästan alla sporter, särskilt handboll och innebandy. Men fotboll kommer alltid ligga i topp. <3


Grymt snygga och älskade DFK Värmbol 97/98! <3

Vilken är den bästa skola du gått på?
Har ju bara gått på två skolor; Nävertorp och Nyhem. Måste nog säga att året då jag gick i 5:an på Nävertorp, det var nog det bästa. <3 Grymt roligt folk, kommer aldrig glömma rastena från den tiden asså! Sen i 6:an så sket sig allt, och jag måste säga att Nävertorp sög! Och nu på Nyhem har jag ju det också ganska bra, men inget kan slå 5:an på Nävertorp. <3

Vad ska du göra efter du har svarat på alla frågor och publicerat inlägget?
Haha, det har jag faktiskt inte bestämt än! 8) , Men troligtvis blir det väl frukost som gäller, börjar känna mig lite hungrig faktiskt... ;)

Vad gör du om 10 år?
Då spelar jag förhoppningsvis i nåt proffslag, antingen här i Sverige eller i USA. :) Och ja, det är fotboll vi pratar om nu. ;)

Vad vill du bli när du blir stor?
Som frågan över, jag vill bli fotbolls proffs när jag blir stor! Men om det skiter sig, haha, så ska jag nog bli fotograf, eller jobba med nånting som har med djur att göra. :) , Men först och främst tänker jag satsa på fotbollen! 

Vilken är den bästa bloggen som du läser?
Svår fråga... Om man inte räknar med alla mina vänners bloggar, så är det nog megapixlar.blogg.se som är en av dom bästa. :) Dom har grymt fina bilder på sin blogg, + att dom har massa bra foto tips och sånt. :)

Vilken är din närmaste vän?
Oh gud vilken svår fråga! Har många vänner som jag älskar, och alla står mig väldigt nära, känns det som. <3 Men en som jag verkligen kan berätta allt för, det är Fanny! Självklart har jag många som jag älskar precis lika mycket som henne, och dom vet vilka dom är. <3 Men om man bara får välja en, så måste det nog bli henne!

Vilka bloggar följer du?
Dom som jag har länkat här på min blogg. :)

Nämn dom tre bästa utav dom bloggar du följer!
Svår fråga... Alla bloggar som jag har länkat och följer är lika bra, så det är svårt att välja någon favorit... Så har tyvärr inget direkt svar på den... ^^

Vad använder du för objektiv?
Har fler olika objektiv. :)
Standard objektiv - Såklart, eftersom att det följer med kameran. ;)
Två tele objektiv - Ett som är gammalt och suger, och ett annat som heter Tamron AF 70-300/4-5,6 SP DI VC USD
Macro objektiv - Tamron Objektiv Af 90/2,8 SP DI Macro 1:1 , som jag älskar... :3
Och sen ett kort objektiv - Zoom Lens EF 35-80mm 1:4-5.6.

Varför är du så otroligt fin?
Kan tyvärr inte hålla med där, eftersom jag inte är otroligt fin. Men får väl säga tack ändå då. :) Eftersom jag inte tycker likadant, så kan jag ju inte svara på den frågan, för jag vet inte vad jag gör för att du tycker att jag är "otroligt fin", haha...

När kan vi träffas? , (Moa Sjöstrand)
Har ganska knapert med tid på vardagarna nu för tiden, men vi ska nog försöka knöla in nånting nånstans! :) , För en sak som är säkert; Vi måste träffas mycket oftare, det här går ju bara inte! <3

Hur länge har du bloggat?
Asså, jag har haft massor med olika bloggar, som jag lagt ner och pausat och sånt... Så jag vet faktiskt inte när jag började från första början. Men den här bloggen tror jag att jag har haft i kanske mer en ett år. :)

Hur kan du ta så sjukt fina bilder?
Tack, för det första! :) , Men sen så vet jag inte riktigt, haha... Det är faktiskt inte så svårt, bara man hittar vad man ska fota, och fotar det ur nån annorlunda vinkel, så är det bara trycka på knappen uppe på kameran, så har du en fin bild! :D

Kan du hjälpa mig med headern?
Får den här frågan väldigt ofta, och svarat blir oftast att jag inte hinner. För det gör jag inte heller, i alla fall inte på vardagarna. Kan hända att jag hinner klämma in lite header-skapande på helgerna. Så om ni vill att jag ska göra header åt er, så får ni räkna med att det kan ta ett tag innan den blir färdig, eftersom att jag inte har så mycket tid att göra den på.

Gör du gratis designer?
När du säger designer, menar du header då? I sånna fall; Ja, dom är gratis. ;)

Saknar du mig? , (Tilda Lycke)
Om jag gör! Fy fan, saknar då när vi gick på Nävertorp, saknar vårat gäng där! <3 Vi måste verkligen se till att träffas oftare, om jag får säga vad jag tycker... :3 

Vem är din favorithäst efter Max?
Om du menar på Trolldal, så finns ju inte mina "2:a-platsare" kvar.. Det var Leo och Dompa... <3 Men nu så vet jag faktiskt inte. Förutom Trolldals hästarna, så tycker jag ju väldigt mycket om Alice's islandshästar. :3 Särskilt Fagge! (a)

Leo och Dompa, rest in peace... <3

En sak du vill göra innan du dör?
Oj, grymt svårt... Finns så mycket man skulle vilja göra. En av mina största drömmar förut var ju att få se vilda dalfiner, men det har jag ju gjort nu, så det kan jag ju inte välja... Hmm, fan vad svårt då! x3 Asså, jag kommer inte på nåt... (a)

Det var alla, hoppas ni blev någorlunda nöjda med svaren i alla fall! :)
HANNA

5:an på nävertorp var bäst! <3

btw, saknar dompa min sköthäst och leo! :|<3

2011-01-30 @ 11:14:44
URL: http://hannahale.blogg.se/
NELLIE

saknar nävertorp! :'( , ♥

2011-01-30 @ 13:26:45
URL: http://nelliestenroos.blogg.se/
alicia

jag saknar oxå nävertorp, massor! :( <3

2011-01-30 @ 19:23:28
tilda

Åh, jag saknar dig med!

måste träffas allihopa snart o: <3

2011-02-09 @ 22:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback