Chokladiga krispkakor

2011-04-13 | 19:20:45

Och ja, Kamratposten är typ bäst! :]



Som ni ser på bilden precis ovanför, så blev dom huuuuur goda som helst, haha! ♥
Farligt goda faktiskt, skulle kunna käka hur många som helst!
Men med tanke på att det är väldigt lite nyttiga saker i dom här, och att man blev mätt efter en, så är det faktiskt inte så lockande att ta en till just nu, haha!
Men goda, det var dom! :)
Som sagt så var det synd att det blev så nåra bara...

Men för er som också vill testa att göra dom här gudomliga kakorna, så bjuder jag er på receptet här! :)

Blir ca. 7 st, dubbla eller trippla satsen för flera, hihi... :]
50g smör
4 msk ljus sirap
, (grymt gott att bara käka sirap också, hihi!)
100g mjölkchoklad
3 dl conrflakes

Börja med att lägga smöret, sirapen och chokladen (som du delat i små bitar) i en skål.
Smält innehållet i mikron eller över ett vattenbad. Jag tog ungefär 2 min. i mikron. :)
Rör om allt i hopa, och blanda sen försitkigt ner cornflakesen i smeten.
Häll i smeten i muffinsformar. Funkar bäst med formar av alliminium, för då blir det lättare att få ur själva kakan sen. ;)
Ställ formarna med smeten på en tallrik eller liknande, och ställ in i kylen i ca. 1 timme så att dom svalnar.
För att behålla dom krispiga sen, lägg dom i en lufttät burk.

Ni måste prova dom här asså, så gryyyyymt goda! :D
HANNA

åh vad gott det ser ut! :'D hehe

2011-04-13 @ 19:57:15
URL: http://teamcavalier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback