Allt är inte som det ska...

2010-03-22 | 20:41:04
I stallet idag , när jag skulle rykta Max , fick han ett precis likadant panik anfall som jag skrev om i fredags...

När han stog o tiggde godis , som vanlig , och helt utan förvarning , slog han om totalt.
Kasta sig bakåt , satte sig på bakbenen , reste sig , drog o slet i grimman som världens galning.
Lugnade ner honom , stog o klappade honom , o pratade med honom , o sen blev han lugn igen.
Och när man minst anar det , så händer samma sak , en gång till !
Precis samma truddelutt , värsta paniksalgen!

Fan , stackars lille gubben ! :(
Vet inte varför han gör såhär , det måste ha hänt nånting mä honom , :|
Allt står inte rätt till i hans lilla hjärna ...

Trodde ju i fradags att det kanske kunde ha vart sadeltrång , men idag fanns det ju inte ens nån sadel i närheten , så det kan ju inte ha berott på det.
Vi trodde kanske att han fick panik av att stå uppbunden i spiltan , men han har ju alltid vart så snäll förut...
Men iaf , vi satte på honom ett grimmskaft bara , så fick vi rykta med det.

Och då va han helt som vanligt...



Asså , fan , man blir ju rädd när världens bästa inte mår någe bra , :( , <3
Han va verkligen livrädd , man såg hur hjärtat gick i 190 !
Lilla , sötaste ängeln , :( , <3

Fan , han ska inte behöva stå på ridskolan längre!
Vill bara ta med honom därifrån!
Han kan vara min häst , min & Laia's alldeles egna häst , så att han slipper allt det här !
Det måste ju ha vart nånting som hänt , eller nån som gjort illa honom på nått sätt när han stått uppbunden , för han har aldrig betett sig såhär tidigare...

Och om det fortsätter såhär , kan han ju inte stå kvar där , för inga småbarn kan ju göra i ordning honom om han håller på så.
Så då måste dom sälja honom , o då ska jag köpa honom ! <3
Så slipper hann all skit , <3

Världens finaste ! <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback